Trasou C s komplexním výkladem v kuse čtyři hodiny v noci poté, co zavřeli všechny stanice.
- Dneska se společně zajedeme podívat do nočního metra v Praze, kde jsme s kámošem vyrazili na akci s názvem Noční zážitková turistika na trase C.Pokusím se vám na obrázcích, které jsem tam natočil, popsat co se tam dělo, co jsme všechno viděliHned z kraje jsme se dostavili na stanici metra Kačerov, kde původně byl začátek trasy. Tady jsme, po nezbytné kotrole lístků, sešli na nástupiště, kde pro nás přijela historická třívagónová souprava vlaku Ečs. Ta byla vyrobena v Mytiščinském strjírenskéím závodě, se sídlem v Mytišči vzdáleném několik kilometrů od Moskvy. Těchto vozů bylo do Prahy v letech 1973 – 1976 dodáno celkem 85. Jejich provoz na trase C byl ukončen v roce 1997.
- Dojeli jsme na stanici Budějovická, kde proběhlo první volné focení a natáčení vlaku.Zajímavá byla zastávka na Pražského povstání, kde jsme si prohlédli pracoviště samostatného provozního technika. Jeho úkolem je zajišťovat provoz vlaků a řídit vlakovou dopravu. Vesměs stojí u obrovského ovládacího panelu se spoustou tlačítek, táhel a kontrolek, kterými ovládá veškeré dění na kolejích přilehlé stanice. Je to prý ze sedmdesátých let a podle toho to vypadá. No ale když to funguje, tak proč to měnit… toť základní pravidlo všech ajťáků.Z této stanice jsme se také vydali na kusou kolej. Tedy do tunelu, který končí a s ním i kolejišťě. Slouží k odstavení celé vlakové soupravy, aby byla k dispozici co nejdříve, aniž by musela urazit celou trasu z depa.Další zajímavá zastávka, kterou bych rád zmínil byla stanice Vyšehrad. Tady jsme mohli omrknout pracoviště dozorčího stanice. Ten zajišťuje chod stanice jako takové a podílí se na organizaci provozu. Zároveň jsme tu mohli vlak vyfotit z druhého nástupiště a také nahlédnout do tunelu v Nuselském mostě.
- Co ještě zmínit. Určitě byly fajn původní dobové hlášky… mohli jsme se koukat skrz dveře pilota, no a nebo průjezd traťovoou spojkou mezi trasami B a C.Rozhodně musím taky vzpomenout samotné pracovníky Metra, kteří neváhali a odpovídali na veškeré všetečné otázky. Já tedy nejsem žádný velký fanda do železnice, jen mám metro rád, ale i tak jsem si rád poslechl některé podrobnosti a zajímavosti. Nejen o aktuální technice, ale třeba i o tom, že se buduje trasa D, která již bude zcela automatizovaná a bez strojvedoucího.
- Původně jsme tam měli být jen dvě a půl hodiny, ale nakonec jsme se mohli po Metru pohybovat skoro čtyři hodiny. Kdo tohle má? Metro a Praha, to jsou dva hlavní důvody, proč se rád do tohoto města pravidelně vracím. Asi kvůli svým zážitkům z dětství, kdy jsme sem jezdili s rodinou, s dědou na výlet… bylo to tady vždycky prostě fajn. Určitě se budu i v dalších vlozích do těchto míst v české republice rád vracet.
- Co se týká zážitkových jízd Metra, taky se jich můžete zúčastnit. Stačí se mrknout na stránky dopravního podniku.